28.2.2024

SATO Oyj on allekirjoittanut 150 miljoonan euron suuruisen vastuullisuustavoitteisiin sidotun lainasopimuksen LGIM:n kanssa. Laina on vakuudellinen ja maturiteetiltaan 12 vuotta.

Laina käytetään yhtiön olemassa olevien velkojen uudelleenrahoitukseen sekä konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin. Lainasopimuksen marginaali on sidottu SATOn tärkeimpiin vastuullisuustavoitteisiin.

Markku Honkasalo, talousjohtaja, SATO Oyj: ”Tämä lainasopimus auttaa meitä uudelleenrahoittamaan olemassa olevia velkojamme, mutta laina on myös merkittävässä roolissa yhtiön vastuullisuustavoitteiden toteuttamissa. LGIM:n rahoitus tukee osaltaan merkittävällä tavalla näitä pyrkimyksiä.”

James Spencer-Jones Head of Real Estate Debt Europe, LGIM Real Assets: “Olemme olleet vaikuttuneita SATOn asuntokannan laadusta, johtoryhmästä ja heidän lähestymistavastaan vastuullisuuteen. Odotamme innolla yhteistyömme kehittämistä ja uusien mahdollisuuksien tutkimista SATOn kanssa jatkaessamme laajentumistamme Euroopassa.”

Patrick Sweeney, Investment Manager, LGIM Real Estate Debt Europe lisää: ”Olemme auttaneet laajentamaan SATOa sen rahoituslähteissä ja kasvattaneet velkojen painotettua keskimääräistä maturiteettiprofiilia. Lainaa tukevat SATOn hyvä kiinteistökanta ja houkuttelevat lainananto-ominaisuudet. Ne ovat linjassa vastuullisuustavoitteidemme kanssa ajaen positiivisia pitkän aikavälin tuloksia velkainvestointiemme kautta.”

Talousjohtaja Markku Honkasalo, p. 020 134 4226

Rahoitusjohtaja Henry Lindqvist, p. 050 317 2352