SATO investoi korkeatasoisiin koteihin Tampereen Ratinassa

30.9.2011

As Oy Tampereen Stradaan tulee vuokra- ja omistusasuntoja

SATO on ostanut Lemminkäinen Talo Oy:ltä korkeatasoisen kerrostalokohteen Tampereen keskustasta, Ratinan etelärannalta. As Oy Tampereen Stradan arvioitu valmistuminen on keväällä 2013. Asunnoista osa valmistuu vuokra-asunnoiksi ja osa myydään niiden valmistuttua omistusasunnoiksi.

Hankittu kohde muodostuu 9-kerroksisesta torniosasta ja 5-kerroksisesta siipiosasta, joissa on yhteensä 56 asuntoa. Rakennuksen alle tulee kaksi kellarikerrosta, joihin sijoittuu myös kaksitasoinen 48-paikkainen autohalli.

”Pyhäjärven rantamaisemiin nouseva uusi asuinalue on parasta uutta Tamperetta ja SATO haluaa tarjota sieltä asuntoja myös omille asiakkailleen”, kertoo liiketoimintajohtaja Pasi Suutari SATOsta ja jatkaa: ”Kohteen tulevat vuokrakodit edustavat SATOn korkeinta, viiden tähden laatuluokkaa. Omistusasunnoiksi suunnitellut asunnot myymme uuden konseptimme mukaisesti niiden valmistuttua, jotta ostajat pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa heti ostotapahtuman jälkeen.”

SATOn uuden omistusasuntokonseptin mukaan asunnot myydään valmistumisen jälkeen. Asunnoissa korostuvat yksilölliset tila- ja sisustusratkaisut. Ensimmäiset konseptin mukaiset asunnot valmistuvat Helsinkiin Talin alueelle ja Espoossa Tapiolaan.

Liite: Havainnekuva

Liiketoimintajohtaja Pasi Suutari, p. 0201 34 4008 ja 040 504 4292