Kesätyö SATOssa on hauskaa ja sopivan haastavaa

23.6.2016

SATO Oyj, Lehdistötiedote, 23.6.2016 klo 8.20

Tiina ja Vilma pääsivät ensi töikseen ideoimaan tulevaisuuden asumispalveluita

SATO osallistui tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan ja sai sen myötä kesätyöhakemuksia enemmän kuin koskaan aiemmin. Töihin Suomen suurimpiin vuokranantajiin kuuluvaan SATOon pääsivät mm. oikeustieteiden opiskelija Tiina Mäntylä ja liiketaloutta opiskeleva Vilma Pyykönen.

- Löysin netistä työpaikkailmoituksen, jossa haettiin eri alojen opiskelijoita - myös oikeustieteen - SATOlle kesätöihin. Täytin hakemuksen ja ilokseni pääsin haastatteluun ja sitten vielä töihinkin, kertoo kiinteistöasiamiehen tehtäviä tekevä Tiina.

- Minä puolestani huudahdin "Jes!" ja "Wau!", kun kuulin päässeeni SATOon kesätöihin, nauraa vuokranmaksuneuvojia kesäsijaistava Vilma.

- Kiinteistöala on kiinnostanut minua aina ja näiden muutaman työviikon aikana olen huomannut SATOn olevan paljon laajempi kokonaisuus ja toimija kuin olin koskaan edes osannut kuvitella!

Monipuoliset, sopivan haastavat työtehtävät ja hyvä työporukka tekevät kesätyöstä mieluisan molemmille.

- Kiinteistöasiamiehen töiden lisäksi saan tehdä oikeudellista osaamista vaativia tehtäviä, jotka sopivat opiskelutaustalleni erinomaisesti, kertoo Tiina. - Kaikki ihmiset ovat täällä tosi mukavan tuntuisia ja ilmapiiri hyvä!

- Pidän vuokravalvonnan työtehtävistä paljon. Ne ovat sekä mielenkiintoisia että haastavia ja on mukavaa, että työhön sisältyy asiakaspalvelua. Työssä tarvitaan tarkkuutta ja huolellisuutta, ne ovat ominta minua, toteaa puolestaan Vilma.

- Täällä on vahva yhteishenki ja on mielekästä työskennellä kokemuksiltaan hyvin eritaustaisten satolaisten kanssa. Olen saanut kuunnella tarinoita SATOsta vuosien takaa kokeneemmilta työntekijöiltä ja toisaalta on ollut kiva vaihtaa kokemuksia myös tuoreempien satolaisten kanssa.

Tiina ja Vilma otettiin oitis mukaan myös SATO-päiville, jossa koko yrityksen henkilökunnan voimin ideoitiin asiakkaille tulevaisuuden palvelukonsepteja ja asumismuotoja.

- Oli hieno päästä kesätyöntekijänä mukaan kehittämään SATOa ja ennen kaikkea nähdä, miten parissa päivässä voidaan synnyttää porukalla hyvin paljon uusia ajatuksia. Samalla tutustuin muiden toimipisteiden satolaisiin ja sain kasvot monille sähköposteissa vilahtaneille nimille, Vilma kertoo. - Nämä päivät olivat ehdottomasti hyvä startti tulevaan kesään!

Lue lisää Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta: www.kesaduuni.org

SATO jatkoi myös pitkää kesäperinnettään ja palkkasi 16-18-vuotiaita nuoria talojensa pihatöihin. Pihatyöhaut järjestettiin niillä alueilla, joissa hoidettavat talot ovat, jotta nuoret saataisiin osallistumaan omien kotikulmiensa ylläpitoon. Kaiken kaikkiaan SATO palkkasi tänä vuonna 23 kesätyöntekijää.

Töihin SATOon? Tutustu meihin osoitteessa www.sato.fi/fi/sato-yrityksena/sato-tyonantajana

Anne-Marie Ruohonen, henkilöstöpäällikkö, p. 0201 34 4246 ja 040 673 6445

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 400 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 323,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 196,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 159,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,8 miljardia euroa.