"Asiakas ensin" tuo SATOon kymmeniä uusia työpaikkoja

9.12.2016

SATO Oyj, Lehdistötiedote, 9.12.2016 klo 11.55

Image

Kiihtyvään kaupungistumiseen ja asumisen muutokseen pohjautuva SATOn uusi strategia ottaa nopeita harppauksia käytäntöön. Yhtiö muuttaa koko asiakaspalvelumallinsa vuoden alussa ja ottaa asiakaskohtaamiset tiukemmin omaan ohjaukseensa. Muutoksen yhteydessä SATO palkkaa yli 30 uutta ihmistä asumista helpottaviin asiakaspalvelutehtäviin.

- Tavoitteenamme on päästä lähemmäs asiakastamme, ymmärtää häntä paremmin ja saavutetun ymmärryksen myötä palvella häntä monipuolisemmin ja entistä laadukkaammin, toimitusjohtaja Saku Sipola sanoo.

SATOn uusi strategia painottaa asiakkaan kokemusta yhtiön tavasta palvella asumisessa. Asiakasta korostavan strategian taustalta löytyvät isot trendit, jotka muuttavat kaupunkeja, ihmisten arvostuksia ja käyttäytymistä.

- Kun kaupungit ja ihmiset muuttuvat, asumisenkin on muututtava. Nyt toimialallamme pitää tehdä jotain aivan erilaista ja tarjota asumiskokemukseen seinien lisäksi myös paljon muuta. Emme halua olla pelkästään asuntosijoittamisen asiantuntijoita, vaan asumisen asiantuntijoita.

Uuteen palvelumalliin kuuluu kaksi suurta muutosta. Ensinnäkin asiakaspalvelukeskus uudistetaan siten, että asiakasviestintä tulee tiukemmin SATOn omiin käsiin. Vaikka kumppaneita käytetään eri tehtävissä jatkossakin, SATOn omat asiakaspalveluhenkilöt pitävät huolta asiakkaan ajan tasalla pitämisestä.

Toiseksi asiakkaiden mukaan organisoituminen tuo mukanaan uusia asiakaspalvelurooleja, joihin yhdistetään muun muassa aiemmin ulkopuolelta hankittuja isännöintipalveluja.

- Palkkaamme joukkoomme aidosti asiakaspalvelusta innostuneita palvelupäälliköitä ja -johtajia, joiden työnkuvaan isännöinnin perinteiset tehtävät sisällytetään. Varmistamme, että vastuu onnellisesta ja hyvinvoivasta asiakkaasta säilyy koko organisaatiolla, ja samalla kannustamme satolaisia tekemään entistä tiiviimpää tiimityötä.

Kaiken kaikkiaan uudenlaisen palvelukonseptin myötä SATOon palkataan yli 30 uutta asiakaspalvelijaa.

Lue lisää uusista työpaikoista: www.sato.fi/rekry

Toimitusjohtaja Saku Sipola, p. 0201 34 4001 tai 040 551 5953

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 25 700 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.